Czy masz kłopoty z efektywnym zarządzaniem swoim zakładem poligraficznym?
Zauważasz, że Twoja produkcja zużywa zbyt wiele materiału lub popełnia błędy?
Być może Twój dział sprzedaży nie nadąża z kalkulacjami i ofertami, co powoduje, że niektórzy klienci kupują u konkurencji?
A może borykasz się z problemami z zarządzaniem magazynem i realizacją dostaw?
Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na któreś z tych pytań, to być może będziemy mogli Ci pomóc.
- Jeden zintegrowany system ze wszystkimi działami w Twojej firmie, który pomoże Ci zarządzać całą organizacją z jednego miejsca.
- Moduł produkcyjny, który ograniczy błędy ludzkie oraz zminimalizuje zużycie materiału.
- Szybkie i zautomatyzowane tworzenie kalkulacji oraz ofert.
- Łatwe zarządzanie magazynem i realizowanie dostaw materiałów.
Każde nasze wdrożenie, to nowy projekt, który podlega naszej metodologii wdrożeniowej w dużym stopniu opartej o agile. Oto poszczególne etapy naszych projektów:
Analiza przedwdrożeniowa
Proponujemy kilka spotkań w formie spotkań lub telekonferencji. W ciągu tych spotkań ustalimy Państwa technologię produkcji, wymagane dokumenty, zaplanujemy migrację danych z innych systemów, planowane integracje itp.
Uruchomienie projekt
Po wykonaniu analizy przygotujemy szczegółowy plan projektu zgodnie z metodologią agile. Tworzymy plany sprintów i rozdzielimy zadania na poszczególne osoby. Budujemy harmonogram, w którym uwzględniamy dostępność Państwa pracowników, uwzględniamy okresowe obłożenia produkcyjne, święta państwowe itp. Z góry określamy reguły testów i odbiorów częściowych systemu.
Instalacja systemu
Do realizacji sprintów wymagamy serwera na którym przeprowadzamy instalację systemu, dlatego serwera wymagamy już na początku projektu, gdyż zamierzamy udostępniać system kawałek po kawałku kluczowym użytkownikom.
Komunikacja w trakcie projektu
W podejściu agile nadanie pracy zespołowej i szybkiemu reagowaniu odpowiednich priorytetów oznacza, że komunikacja staje się kluczowa. Członkowie zespołu muszą mieć możliwość swobodnego informowania się o bieżących postępach, pojawiających się problemach i potrzebie pomocy. Pozostawanie w kontakcie z interesariuszami jest niezwykle ważne, ponieważ możesz dostosować swoje plany tylko wtedy, gdy wiesz, czego oczekują Twoi klienci.
Szkolenie personelu
W zależności od Państwa decyzji możemy wyszkolić cały personel lub też przeszkolić kluczowych użytkowników, którzy zostaną ekspertami/administratorami i oni przeszkolą wszystkich pozostałych pracowników.
Wsparcie po wdrożeniu
Po wdrożeniu i szkoleniach nie zostawiamy użytkowników samym sobie! W każdej naszej ofercie znajdą Państwo informację o wsparciu technicznym. W ramach wsparcia technicznego dostępna jest możliwość zgłaszania potrzeb dla nowych funkcjonalności systemu. Brak dostępności do systemu zawsze traktujemy jako zgłoszenie najpilniejsze.
Kalkulacja, ofertowanie, rabatowanie
Dash umożliwia kosztorysantom bardzo szybkie wykonywanie nawet bardzo złożonych kalkulacji oraz natychmiastowe wysyłanie ofert pocztą elektroniczną. Dzięki nowatorskiej metodzie można szybko udostępnić wymagany zestaw danych do opisu kalkulowanego produktu w postaci wygodnego panelu kosztorysanta. Rodzaj tych danych oraz formuł obliczeniowych jest całkowicie dowolny i dostępny dla administratora systemu. W ten sposób można kalkulować dowolne produkty poligraficzne zgodnie z logiką biznesową Drukarni.
Pliki do produkcji
Optimus pozwala na zbieranie wszystkich plików związanych ze zleceniem w jednym, przejrzystym i dostępnym dla wszystkich użytkowników miejscu. System samodzielnie buduje strukturę folderów, a każdy plik produkcyjny rejestrowany jest w bazie danych systemu.
Zarządzanie produkcją
Uruchomienie zlecenia na podstawie kalkulacji jest natychmiastowe i generuje w systemie bardzo wiele informacji całkowicie automatycznie. Zlecenie zawiera wszystkie niezbędne informacje jak: ustaloną cenę do faktury, wymagane materiały do produkcji, proofy do akceptacji, wymagane usługi podwykonawcze oraz ustaloną datę dostawy produktu.
Zlecenia produkcyjne rejestrowane są na podstawie ścieżki produkcyjnej, która także powstaje automatycznie. Zlecenie może zawierać kilka ścieżek, gdyż może opisywać kilka produktów. Pozwala to na ich równoległą realizację oraz analizę poprodukcyjną na poziomie całego zlecenia lub poszczególnych produktów.
Mamy pełen dostęp do przepływu zleceń w wygodnej graficznej formie – wszystkie informacje zawarte są na jednym ekranie. Daje to ścisłą kontrolę nad każdym elementem zlecenia.
Rejestracja danych produkcyjnych
Każde zadanie produkcyjne jest w systemie dokładnie rejestrowane. Moduł Rejestracji Danych Produkcyjnych dostarcza informacji na temat rzeczywistego czasu realizacji zadań produkcyjnych przez wszystkich operatorów w czasie rzeczywistym. Zapewnia dokładną kontrolę kosztów, wydajności oraz zużycia materiałów dla każdego zlecenia.
Moduł jest aplikacją działającą w przeglądarce internetowej z prostym w obsłudze i przejrzystym interface. Po zalogowaniu się pracownika system automatycznie zarejestruje czas spędzony na zaplanowanych w Optimusie operacjach. Rejestracja odbywa się dzięki zastosowaniu technologii kodów kreskowych, co zdecydowanie przyspiesza obsługę i eliminuje błędy.
Dynamiczny ekran produkcyjny
Pokazuje on całą aktywność użytkowników terminali produkcyjnych. Pozwala w łatwy sposób porównać planowane czasy operacji z rzeczywistymi. W razie potrzeby poinformuje kierownika produkcji o przekroczeniu czasów planowanych, dając natychmiastowy wgląd w operacje stanowiące „wąskie gardło” lub mogące opóźnić dostawę.
Aktualny przegląd zadań
System na bieżąco daje podgląd postępu zadań produkcyjnych, statystki kosztowe i ilość pracy do wykonania. Widoczne są także zużycia materiałowe jakie powstają w aktualnej produkcji. Dodatkowo w osobnym oknie mamy dostęp do podglądu zatwierdzonych zleceń oczekujących na produkcję. Pełna transparentność znacznie ułatwia zarządzanie pracą każdej drukarni.
Komunikaty
Komunikaty do zleceń pozwalają użytkownikom na dodanie uwag technologicznych do zlecenia. Oznacza to, że aktualne informacje są zawsze dostępne w czasie produkcji oraz do późniejszego wykorzystania przy wznowieniach. Funkcja ta w znaczący sposób poprawia wymianę informacji między działami drukarni oraz między drukarnią a klientem.
Magazyn
Moduł magazynowy jest kompletnym rozwiązaniem do zarządzania oraz monitorowania przesunięć magazynowych, zarówno dla artykułów drukarni oraz tych, które są własnością jej klientów.
Zapewnia pełną kontrolę nad stanami magazynowymi, bez potrzeby dodatkowej rejestracji danych w arkuszach kalkulacyjnych oraz dostęp do raportów i analiz magazynowych. Możliwe jest zarządzanie artykułami magazynowymi w wielu lokalizacjach oraz rejestracja położenia każdej palety.
Dostawa
Transport pozwala na zarządzanie i kontrolę wszystkich aktywności związanych z dostawą zarówno produktów gotowych do klientów, półproduktów do podwykonawców oraz wyrobów gotowych wysyłanych od podwykonawcy do klientów drukarni.
Koszty systemu są tak skalkulowane, aby wdrożenie było rentowne nawet dla małych drukarń. Wśród naszych klientów znajdują się duże, średnie i małe drukarnia, które dzięki systemowi MIS sprawnie i efektywnie zarządzają swoim przedsiębiorstwem.
Wychodzimy z założenia, że jeżeli system rozwiązuje problemy drukarni lub zakładu produkcji opakowań, to zawsze znajdziemy formułę finansowania jego kosztów, gdyż potencjalne oszczędności jakie przyniesie system znacznie je przewyższają.
Dlaczego warto współpracować z właśnie z nami?
▪️ Po wdrożeniu z przyjemnością służymy pomocą w rozwoju Twojego systemu oraz udzielamy wsparcia technicznego Twoim pracownikom.
▪️ Łatwe tworzenie systemu technologiczno-kalkulacyjnego, który szybko reaguje na zmiany technologiczne z możliwością swobodnego modelowania dowolnej liczby operacji dla dowolnego procesu (w tym procesy i operacje podzlecane).
▪️ Specjalne repozytorium do definiowania dowolnego parku maszynowego z parametrami technologicznymi i wydajnościami dowolnych typów maszyn poligraficznych.
▪️ Potrafimy skonfigurować Twój system tak, aby mógł generować kalkulacje wielowariantowe.
▪️ Ofertowanie wielojęzyczne z definiowanym wyglądem oferty i każdego innego dokumentu.
▪️ Przygotowywanie dowolnych dokumentów w tym kart technologicznych.
▪️ Pomagamy w pozyskaniu dotacji na cały projekt.
Czy chciałbyś porozmawiać z nami na temat Optimusa? Wypełnij poniższy formularz, a z przyjemnością skontaktujemy się z Tobą.
Poznaj odpowiedzi na typowe pytania
Tak jest możliwość integracji. Optimus Posiada API w pełnym zakresie funkcjonalnym oraz webservice, który jeszcze bardziej upraszcza integracje.
Pośród licznych integracji jakie zostały wykonane z systemem Optimusa znajdziemy systemy:
- księgowe,
- kadrowo-płacowe,
- CRM,
- impozycyjne,
- RIPy,
- workflow,
- CAD/CAM,
- MES,
- web2print,
- … i wiele innych.
Szkoleniami pracowników zajmiemy się my, jest to standardowe zadanie w projekcie wdrożeniowym. Istnieje także możliwość wyszkolenia trenerów w Państwa firmie, którzy przeszkolą wewnętrzne pracowników. Po szkoleniach przekazywane są materiały szkoleniowe.
Według naszych doświadczeń w drukarniach opakowaniowych, dziełowych i reklamowych o około 10%, w drukarniach wielkoformatowych nawet o 20%.
Oczywiście, nie zakładamy paraliżu firmy. System Optimus Dash będzie wdrażany etapami i pojawi się stopniowo w poszczególnych działach.
Przeciętnie 6 miesięcy.
Przeciętnie 6 miesięcy.
Nasze referencje
Drukarnia o profilu dziełowym, wykonująca wszelkie oprawy miękkie. Oprawy złożone wykonywane są w kooperacji.
Rozwiązane problemy:
- Automatyczna kalkulacja z doborem formatu papieru, rodzajem i ilością składek.
- Kalkulacje wielowariantowe.
- Automatyczne wysyłanie ofert wielojęzycznych.
- Automatyczne tworzenie zleceń i generowanie kart technologicznych na produkcję.
Osoba kontaktowa: Radosław Rzępołuch, Dyrektor Zarządzający
Drukarnia wielkoformatowa, wykonująca bannery, siatki, zadruk na tekstyliach, konstrukcje 3D, POS, standy, trumny.
Rozwiązane problemy:
- Automatyczna kalkulacja z możliwością wykonywania gangingu/nestingu.
- Kalkulacje na wyroby kontraktowe z ceną kontraktową (repozytorium produktów).
- Automatyczne wysyłanie ofert wielojęzycznych.
- Automatyczne wysyłanie zamówień zakupowych.
- Obsługa magazynów: surowców i wyrobów gotowych.
- Automatyczne tworzenie zleceń i generowanie kart technologicznych na produkcję.
- Uruchomienie terminali GangingRDC do rejestracji grupowej zadań produkcyjnych w czasie rzeczywistym z automatycznym rozdziałem kosztów rzeczywistych zadania oraz materiału.
- Planowanie produkcji.
- Integracja z systemem Comarch Optima.
- Integracja z systemem web2print.
- Integracja z systemem Enfocus Switch Workflow.
Osoba kontaktowa: Piotr Siłakowski, Dyrektor Produkcji
Drukarnia dziełowa i wielkoformatowa, wykonująca druk soczewkowy oraz strukturalny, konstrukcje 3D, Lamy, standy.
Rozwiązane problemy:
- Automatyczna kalkulacja z możliwością wykonywania gangingu/nestingu.
- Kalkulacje na wyroby kontraktowe (repozytorium produktów).
- Automatyczne wysyłanie ofert wielojęzycznych.
- Automatyczne wysyłanie zamówień zakupowych.
- Obsługa magazynów: surowców i wyrobów gotowych.
- Automatyczne tworzenie zleceń i generowanie kart technologicznych na produkcję.
- Uruchomienie terminali GangingRDC do rejestracji grupowej zadań produkcyjnych w czasie rzeczywistym z automatycznym rozdziałem kosztów rzeczywistych zadania oraz materiału.
- Uruchomienie terminali WebRDC do rejestracji zadań produkcyjnych w czasie rzeczywistym.
- Planowanie produkcji.
- Integracja z systemem Wapro Fakir.
- Integracja z systemem Laidback Corbit Workflow.
Osoba kontaktowa: Jacek Ragus, Właściciel
Zakład produkcji opakowań z tektury falistej. Wykonująca druk offsetowy oraz Flexo HD bezpośrednio na tekturze. Pudełka, wieka, separatory, konstrukcje 3D, standy.
Rozwiązane problemy:
- Automatyczna kalkulacja na wszelkie wyroby z tektury falistej, w tym konstrukcje 3D typu POS, stand.
- Automatyczne wysyłanie ofert wielojęzycznych.
- Automatyczne wysyłanie zamówień zakupowych.
- Obsługa magazynów: surowców i wyrobów gotowych.
- Automatyczne tworzenie zleceń i generowanie kart technologicznych na produkcję.
- Uruchomienie terminali WebRDC do rejestracji zadań produkcyjnych w czasie rzeczywistym.
- Obsługa certyfikatów FSC dla surowców i generowanie współczynnika dla wyrobu gotowego. Pełne wsparcie raportowe dla audytów FSC.
- Obsługa wyrobu w systemie logistycznym GS1 wraz z dedykowaną etykietą.
- Planowanie produkcji.
- Integracja z systemem Subiekt.
Osoba kontaktowa: Adam Stec, Właściciel
Artykuły z naszego bloga nt. Optimusa
- Optimus Dash MIS integruje się z systemami Web2Print https://www.printsoftware.pl/integracje/optimus-dash-mis-integruje-sie-z-systemami-web2print/
- Optimus Dash MIS w Drukarni Ragus https://www.printsoftware.pl/nowosci/optimus-dash-mis-w-drukarni-ragus-2/
- Optimus Dash w drukarni wielkoformatowej Bluejet https://www.printsoftware.pl/wdrozenia/optimus-dash-w-drukarni-wielkoformatowej-bluejet-wywiad-z-prezesem-piotrem-kaczorowskim/
- Efektywne planowanie produkcji w zakładzie poligraficznym https://www.printsoftware.pl/wsparcie-klienta/efektywne-planowanie-produkcji-w-zakladzie-poligraficznym/
- Jakie problemy niesie ze sobą kalkulacja poligraficzna „na oko”? https://www.printsoftware.pl/wsparcie-klienta/kalkulacja-poligraficzna/