Dzisiaj bardzo wiele firm posiada własny system Web-to-Print. Czy to jednak oznacza, że i Twoja firma powinna mieć u siebie taki system?
Właściwie większość z nas postrzega system Web-to-Print jak kolejny kanał sprzedaży, który wymaga od nas czasu aby nim zarządzać. Czasu, którego nam przecież wciąż brakuje. Istnieje jednak wiele powodów, dla których powinniśmy zainteresować się takim systemem i rozważyć inwestycję w Web-to-Print. Należy zadać sobie pytanie: Dlaczego taka inwestycja może być dla nas interesująca?
Kupuj lokalnie
Pierwszy powód jest nieoczywisty. Cały proces związany z Web-to-Print odbywa się oczywiście w sieci co mogłoby świadczyć o tym, że klient takiego sklepu zamawia usługę bardzo daleko od domu. W zupełnie innym miejscu na świecie. Paradoksalnie system Web-to-Print umożliwia lokalnym klientom realizację swoich zamówień w firmach, które znajdują się tuż za rogiem. Ważne jest to, że klient nie musi zmieniać swoich nawyków. Chce kupić lokalnie ale w dalszym ciągu nie chce wstawać w tym celu z kanapy. System sprawia, że jest to za każdym razem komfortowe.. i dla Ciebie i dla Twojego klienta. Poza tym nie musisz już kategoryzować klientów zaś ich portfolio znacząco się powiększa.
Skróć czas wyceny
Drugim powodem, który może spowodować chęć zainwestowania w system Web-to-Print jest ergonomia systemu. Klienci mogą od razu dowiedzieć się jakie masz możliwości w dostarczaniu usług. W dowolny, nawet egzotyczny sposób mogą konfigurować potencjalne zlecenie. Mogą sprawdzać i eksperymentować z wariantami zleceń zaś Ty włączasz się dopiero w momencie gdy zamówienie zostanie już złożone. Jest to bardzo ważny punkt. Jednym z głównych powodów decyzji o zakupie systemu Web-to-Print jest właśnie redukcja kosztów administracyjnych. Nie spędzasz czasu na wycenach, które klient w wielu wariantach zleca Ci a finalnie wybiera jedną z pośród wielu policzonych opcji. Klient wraz z systemem robi to za Ciebie. Ty zajmujesz się tylko finalnym zamówieniem.
Zatrzymaj klienta u siebie
Pomyślmy o związku między nami a naszymi kluczowymi klientami. Dobry system Web-to-Print ma możliwość kastomizowania. To oznacza, że swoim najważniejszym klientom zakładamy „subsklepy”, w których mogą realizować swoje zamówienia według własnych preferencji, standaryzowanych pod względem szaty graficznej, szablonów zamawianych usług, logistyki wysyłki, odbioru oraz metod płatności. Ponownie jest to sposób na zmniejszenie kosztów obsługi zamówień i dodatkowo czynnik zacieśniający nasze relacje z naszymi klientami.
Zwiększ swoją wydajność
Istnieje wiele dodatkowych powodów, dla których implementacja systemu Web-to-Print będzie dla Ciebie korzystna. Wiemy już, że nie jest to tylko kolejny kanał sprzedaży. Decyzja o zakupie i wdrożeniu takiego systemu nie musi wynikać z faktu, że większość firm taki system posiada. Korzyści jakie płyną z zastosowania Web-to-Print są wymierne i to one powinny spowodować Twoją decyzję o wdrożeniu systemu.
Więcej informacji o systemie Web-to-Print OnPrintShop
Dodatkowe informacje: https://www.printsoftware.pl/onprintshop/